Nieuws

Lancering nieuwe beeldbank voor Tilburg

Door Peter van Oirschot

TILBURG - Donderdag 20 juli is merktilburg.nl gelanceerd. Merktilburg.nl is dé nieuwe beeldbank voor beeldmateriaal over Tilburg.

Via deze website is het direct mogelijk om foto's, teksten en video's te downloaden voor eigen gebruik, geheel kosteloos en rechtenvrij. Marketing Tilburg stimuleert hiermee de mogelijkheid voor inwoners, bedrijven, studenten en bezoekers om over de stad te communiceren. Ook is het mogelijk om zelf foto's op te sturen voor de beeldbank. In samenwerking met Bibliotheek Midden Brabant zorgt Marketing Tilburg voor updates met nieuwe content.

Beelden nodig van de kermis? Bouw je een website en zoek je naar foto's van Tilburg? Of schrijf je een brochure en heb je behoefte aan een wervende tekst over de stad? Dan ben je aan het juiste adres. Merktilburg.nl bevat alle ingrediënten die je nodig hebt om het merk Tilburg te verwoorden en in beeld te brengen. De teksten en foto's op deze site verbeelden de merkwaarden en de persoonlijkheidskenmerken van de stad. Door dit materiaal te gebruiken, draag je bij aan een sterke en herkenbare identiteit van Tilburg.

Tilburg is een stad waar mensen gemakkelijk samenwerken en oog hebben voor elkaar (sociaal), waar verfrissende, nieuwe ideeën ontstaan (experimenteel en tegendraads), waar we de schouders eronder zetten (daadkracht), om onszelf lachen als iets anders uitpakt dan verwacht (humor), en waar mensen zich thuis voelen in een ietwat ongepolijste omgeving (rauw). Deze combinatie van eigenschappen maakt Tilburg uniek. Ze geven de stad een ongekende charme, maken van Tilburg een onderscheidend 'merk'. In onze activiteiten en uitingen vormen deze zes eigenschappen altijd het uitgangspunt. Zo zorgen we voor een eenduidig beeld van Tilburg dat iedereen begrijpt en ervaart. We helpen Tilburgers om hun verhalen, ideeën en initiatieven te vertellen aan de rest van de wereld. Zodat zoveel mogelijk mensen Tilburg leren kennen en kiezen voor de stad.

Stichting Marketing Tilburg werkt sinds medio 2015 aan de opdracht om meer bedrijven, studenten, bewoners en bezoekers voor Tilburg te laten kiezen. De wijze waarop ze dit doen, de strategie, is beschreven in een meerjarenplan, en wordt jaarlijks vertaald naar een jaarplan met concrete activiteiten.

|Doorsturen