Nieuws

Symbolisch exemplaar Monopoly Tilburg gepresenteerd

Door Peter van Oirschot

Foto: Freddie de Roeck

TILBURG - Tilburg, de stad van de Heuvelstraat, de Nieuwlandstraat en de Oude Markt. Maar ook stad van de textielindustrie, het tekenlokaal van Vincent van Gogh, de Tilburgse Kermis en 013, het grootste poppodium van het zuiden. Eind mei krijgt de stad een eigen editie van het wereldberoemde spel Monopoly. Bekende Tilburgse straten, pleinen en bedrijven worden verwerkt in het spel. De speldoos, het bord, de Kans- en Algemeen Fondskaarten: het hele spel wordt aangepast naar Tilburgse stijl.

Donderdag 23 maart overhandigde Mr. Monopoly het eerste symbolische exemplaar aan Marc Meeuwis, directeur Marketing Tilburg, als start van dit bijzondere project. Tilburgers zelf hebben ook een rol in de samenstelling van de inhoud van het spel. Zij kunnen via de Facebookpagina suggesties aandragen van straten die niet in het spel mogen ontbreken. De spellen worden in een gelimiteerde oplage geproduceerd. Eind mei is het spel exclusief verkrijgbaar bij de vier Tilburgse filialen van supermarktketen PLUS.

Marc Meeuwis, directeur Marketing Tilburg: "Gaaf dat de bruisende stad Tilburg een eigen editie van het Monopoly spel krijgt, waarin het bijzondere karakter van de stad een belangrijke rol speelt. Marketing Tilburg promoot de stad en dit initiatief past goed binnen het merk Tilburg!" Het spel wordt ontwikkeld door de vier Tilburgse filialen van supermarktketen PLUS in samenwerking met Identity Games. De samenwerkende PLUS filialen organiseren de komende weken verschillende publieksacties in het kader van het aanstaande spel.

Kijk voor meer informatie op www.tilburgspel.nl

|Doorsturen