Nieuws

Tilburgse partijen werken samen om stad te promoten

Door Peter van Oirschot

TILBURG - Goed nieuws voor de stad: VVV Tilburg, Citymarketing Tilburg, Tilburg.com, 013 Straatjes en Streekweb gaan samenwerken om nog beter in beeld te brengen wat er allemaal te doen is in veelzijdig Tilburg.

De lokale partijen gaan techniek en content delen. Hierdoor wordt het aanbod completer, het bereik groter en komen mooie verhalen op meer plekken in Nederland terecht. Wat dit concreet gaat inhouden? Dat de informatie van lokale partijen nu ook via de VVV toegankelijk is voor de bezoekers van de stad. Hierdoor is er een beter platform om bezoekers en bewoners te verleiden langer en vaker in Tilburg te blijven en ook bewoners te laten zien wat er allemaal te doen is.

De opdracht voor Citymarketing Tilburg is om meer mensen voor Tilburg te laten kiezen: meer bewoners, bezoekers, bedrijven en bollebozen (studenten). Directeur Marc Meeuwis is daarom blij met de samenwerking: "We werken in deze opdracht nauw samen met lokale partners, waaronder VVV, Tilburg.com en Streekweb. En ook 013Straatjes is benaderd voor een samenwerking in de toekomst. Wij enthousiasmeren bezoekers om naar Tilburg te komen en de VVV informeert ter plaatse wat er te doen is. Door de samenwerking met lokale partners is er meer bereik en meer draagvlak."

De VVV-website is aangevuld met de agenda-items, bedrijfsinformatie en nieuwtjes van Tilburg.com en Streekweb helpt bij het aanbod van arrangementen. Eind 2016 lanceerde VVV een nieuwe website. Om ervoor te zorgen dat de website actueel en compleet is, werd gezocht naar samenwerkingen met lokale partijen die ook actief zijn in het verzamelen van toeristische informatie over de stad. Door de krachten te bundelen wordt tijd bespaard en voorkomen dat dubbel werk wordt verricht.

Volgens Wethouder Erik de Ridder is dit een welkome aanvulling: "We zijn er enorm bij gebaat als de informatie op de VVV-website voor bezoekers en bewoners altijd actueel en volledig is. En dat doen we niet alleen. Door de informatie te maken en te delen met lokale partners, hebben we een nog groter bereik en kunnen we meer bewoners en bezoekers naar de mooiste plekken leiden in en om onze stad."

|Doorsturen