Uit

2000 cultuuroptimisten halen 'We Are Public' naar Brabant

Door Peter van Oirschot

'S-HERTOGENBOSCH - Cultuurlidmaatschap We Are Public heeft de wervingscampagne in Noord-Brabant succesvol afgesloten en start op 1 juni officieel in Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Helmond en Breda.

In 43 dagen tijd werden de eerste 2000 cultuuroptimisten lid van het nieuw initiatief, dat al bestaat in Amsterdam en Den Haag. "Het is fantastisch om te zien dat onze manier om nieuw en meer publiek te verbinden aan kunst en cultuur in heel Nederland aanslaat. Veel mensen waren sceptisch of het wel zou lukken om 2000 leden te werven in Brabant, maar dat was volkomen onterecht. Ook Brabant barst van de cultuuroptimisten. Overal vind je mensen die kunst en cultuur belangrijk vinden en willen ondersteunen. Enthousiastelingen die op avontuur willen gaan om nieuwe dingen te ontdekken", aldus oprichter Bas Morsch.

Ook Marleen Hartjes, lokaal hoofdredacteur van We Are Public in Brabant, is enthousiast: "Dit is zo'n aanwinst voor Brabant. We Are Public staat voor een compleet nieuwe manier van kunst ontdekken en financieren. Hier gaan de komende tijd heel veel makers, instellingen en cultuurliefhebbers ongelofelijk veel plezier aan beleven."

Meer dan 70 cultuurinstellingen in Brabant werkten in de campagneperiode samen om deze cultuurkaart in de provincie mogelijk te maken. De succesvolle campagne betekent dat We Are Public leden vanaf 1 juni voorstellingen, films, concerten en exposities kunnen bezoeken bij meer dan 250 instellingen verspreid over Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Tilburg, Den Bosch, Breda en Helmond. Op die manier brengt We Are Public nieuw publiek op de been voor kunst en cultuur in de regio Brabant én daarbuiten.

We Are Public is een lidmaatschap voor culturele avonturiers. Voor €15 per maand bezoeken zij onbeperkt voorstellingen, concerten, exposities, films en festivals bij de 250 culturele organisaties, die als partner zijn aangesloten. Een groot deel van de lidmaatschapsinkomsten vloeit terug naar deze partners, die zo niet alleen nieuw publiek maar ook een nieuwe inkomstenbron aanboren.

|Doorsturen